tisdag 5 augusti 2008

Baby-lycka!


Under detta år har flera av våra vänner och bekanta fått eller kommer att få tillökning i familjen. Med alla runda magar och små bebisar omkring sig blir man själv sugen på att skaffa smått. För vår del blev det en liten Waldorfbebis, en jättesöt tjej som är så lik sina äldre syskon när de var små. Hon är 40 cm lång och väger ca 500 gram.

Bebisdockorna görs på ett lite annorlunda sätt än de vanliga Waldorfdockorna. Dockan har formsydda fötter och böjda ben som sys separat från kroppen. Just den här bebisen har fått ett broderat hår med små fjun och stora mörka ögon. Hon har både tygblöja, blöjbyxor, omlott-body och mjuka byxor som sitter fint på den fina runda bebis-magen!

5 kommentarer:

Tre små stjärnor (fd Yrväder/Sockertopp) sa...

Gosh! Vilken helt bedårande liten bebis.

Anonym sa...

a_soberg@hotmail.comKlart en favorit! Vad kan hon kosta? Sugen på en sån jag också ;)

Anonym sa...

Åh vad söt
Vad kostar en sådan docka om man kan beställa?
snurran6@spray.se

Anonym sa...

Åh vilken söt! Påminner om min dotter Eira :-)
Hon har också en rosa body med oranga kantband och oranga byxor :) Min favorit på henne! Och samma frilla har dom med :)
Vad skulle denna kosta om den vore till salu? :D

(Svara på min blogg eller mail: therese_nordgren@yahoo.se)

Erika sa...

Jag har fler babydockor på gång. De tar dock betydligt längre tid att göra än en traditionell Waldorfdocka, så det tar ett tag innan de blir färdiga.